Jag har mina dagar...

... men redan nästan dag är jag på toppenhumör!
Idag hade jag bara en lektion, pallrade mig upp till den, och efter skolan gick jag hem, sen la jag mig & sov ett tag igen när jag kom hem. Sen drömde jag massa mardrömmar om hur vi skulle hämta hem ett halvblod till mig, och caramell va med i transporten, jag körde och allt blev knas och caramell dog.

Vaknade av massa sms ifrån josse! Så drog på mig stallkläderna och stack till stallet, blev en ridtur med Amanda, mötte henne i lindan. På vägen dit kom jag på att jag glömt slå av strömmen, men tänkte ähh, odta dom skulle rymma just den här timmen eller timmarna. Så struntade i det.
Vi tog en skritt tur, gylltäktrundan, eftersom hennes pålle inte är van att gå så mycket än. Sen red jag hem, stannade och tänkte om jag skulle ta den korta eller långa vägen.. funderade ett bra tag, men bestämde mig för den korta.
När jag kommer tillbaka har hästarna DAMP i hagen, springer runt som idioter, tänkte att fan vad dom vill in i stallet fort idag då. Tar av Caramell alla saker, sen hör jag fortfarande hur dom springer där ute och tänker, vafan det måste ju vara något som är fel. så går ut och kollar, och vad har inte reaktor gjort? Trasslat in sig i tråden som hänger runt bakbenen?! inte hela utan en bit bara! Jag skyndar  mig ut till han och försöker få han att stå still bara. Jag lyckas. ropar på Annas mamma eller om det var lasses mamma. Som kommer ut med en grimma. sen smsar jag josse som en tok att hon ska komma till stallet. Hon har panik, grinar en skvätt i bilen och skyndar sig. Under tiden lyckas jag och lasse ta in reaktor i stallet. jag klipper bort alla trådar och trassel. Tråden sitten mellan Hoven och skon?! Allt gick bra och han hade inte skadat sig alls. När vi går ut och kollar sen är mellantråden borta från en stolp till en annan? hur lyckas man? Gud säger jag bara ... han måste ha sparkat mot tråden. Tokhäst!

Tur för han att strömmen inte var på, då hade han ju fått stötar mellan hoven och skon. och vet inte om han lossnade på en gång med benet heller där. För det ska ju ganska mycket till för att en sån tråd ska gå av.

ÄNGLAVAKT hade han iaf .

Sen cyklar jag hem i mörkret, det är askallt. Halva vägen har jag cyklat och vad har jag inte gjort?! GLÖMT laddaren till min mobil. FAN vad sur jag blir. Känner igenom alla fickor. men nej, TOMT. skiter i att åka tillbaka, tänker att jag laddar den i datorn hemma. Sen kommer jag hem, tar upp cykelnyckeln med ett kors som hänger på den, och där är min laddare också som följer med upp ur fickan?......
SKUMT......
¨
Hela dagen har varit sjuk.

Har kollat på dh och käkat god mat också nyss som pappa gjort.
Nu ska jag sova med min huvudvärk jag haft hela dagen, eller nej jag ska duscha först, tänker då inte sova och lukta häst!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0