Söndags fylla på Åland!

Sitter ute i restaurangen med min bärbara dator.. mitt emot har jag jonny som sitter vid sin. Solen lyser över havet och in mot oss. Det är fint ikväll. Jag har nyss ätit två mackor, och det är min sista kväll här.. imorgon kommer jag hem Borlänge!

Jag har varit ledig idag, alltså jag har inte jobbat frukost , därför att..

Igår var jag ut, jag & jonny tog bilen in till stan, mötte jonna, sanna & Joppe. Där åt vi mat på restaurangen Park. Jättegott var det, och det blev en kötträtt med rött vin till. Vi satt där någon timme eller två.. och sen åkte jonny hem, han ställde upp och jobbade frukost idag istället för mig, för att jag skulle få gå ut en kväll. Vi begav oss hem till joppe efter maten, och där blev det att spela ett konstigt spel, men kul. och så drack vi lite, sen vid tolv, ett tiden drog vi ut, först till arken, men det var inge folk där, så vi drog till dinos istället. Där vart det shottar med fisherman, smirnoff ice och lite annat gott :) Hade kul, och blev packad?
Sen vid fyra tiden trog vi till arken igen, då var det folk där, jag älskar verkligen att allt har öppet så läääänge här! underbart. Sen efter nån halvtimme drog vi tillbaka till joppe, jag gick och la mig, mitt huvud snurrade rejält! Men somnade till sist, och vaknade upp bredvid en bakfull joppe, och en pigg jonna. Sanna låg på soffan.

Jag och jonna drog och köpte frukost, var så hungriga! Sen tillbaka, åt, sen gick jag och la mig igen. Sen åkte sanna & jonna hem. Och jag stannade kvar, jag och jopppe låg och var bakfulla, pratade, sov, pratade, sov, drack vatten, sov.. Sen sa jag hejdå, och så kom jonny och hämtade mig, så åkte vi och köpte glass, milkshake,och chips och dipp till ikväll. Sen åkte vi direkt hit till restaurangen, har varit social med dom jag kommer sakna lite här.. och så. Men det är fint ikväll, känns som jag vill hem lika mycket som jag vill vara kvar..

Puss på er bloggläsare.







Joppe, jonna & sanna

 
                 Jonna & Sanna. :)



Jonna & sanna på Dinos. :)




Dagen efter, typ utanför joppe, när jonny skulle hämta mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0