skola skola skola..

Sånt här kan jag bli äckligt irreterad på när man skrivit en hel sida med text och tjopp så försvinner allt..

..Men jag är så bäst att jag kan skriva om allting någorlunda..

Igår besiktade vi caramell igen, återbesök. Hennes sena i benet hade läkt väldigt fint. Men när vi kom till longeringsprovet så böjrade hon markera på frambenen och till slut halta, men mest på det benet som senan inte var i? konstigt som fan . . men det var troligen för att hon var nyskodd. Men nu får jag iallafall rida på henne i skritt.. skitkul. men men. I 6 veckor, för att stärka upp senan igen. Och sen ska vi in igen. Alltså jag säger det alldeles för många gånger att  "hon måste gå igenom". Men never. Många har frågat mig hur jag ens orkar fortsätta med henne och varför jag inte köper en annan. liksom jag fyller iaf 18 i Augsti. Men det känns som att jag gett henne så pass mycket tid nu redan, och fixar vi inte klart det här är den ju ganska bortkastad. Men när allt är klart på ATG så vill jag ha klart för mig att hon är helt hel. För hur mycket man tycker om hästen och männsikorna som äger den kan jag inte köpa en häst som inte är hundra procent hel...
Jag har gjort det en gång innan förrut. Och helt allvarligt orkar jag inte en gång till. Så därför ska allt vara hundra innan köpet är helt klart. Inga papper skrivna än.

Idag var jag,Madde och Alexandra till syon i skolan..
Hur fan i helvete ska vi orka? Alltså vi är lata som fan, och det blir inte bättre av att vi är som tre ankor efter varandra heller. Nej jag kom fram till för en stund sen iallafall att kolla upp med syon och kolla om vi kan få in mig på livsmedel i Julias klass. Kanske måste skriva världens anledning men det får jag ljuga ihop lite samtidigt som att berätta hur det ligger till. Om det går så puss på det. Att vakna på morgonen, man har ingen kille, för ingen duger, hatar skolan och vet att man måste gå dit, min ponny står en bra bit bort och är inte helt frisk, är ingen bra känsla.

Om en vecka idag flyttar jag och alexandra ..
Det ska bli obeskrivligt skönt, bo i världens bästa hus men världens bästa pållar utanför :) Får hoppas att vi håller sams, men det gör vi nog, för det gjorde vi sist, även om det var en vecka mindre då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0